الأربعاء، 20 مايو 2009

انت


عاوزة ابعد عن عيون الكون بحاله

عاوزة ارجع للعدم كان حالي ماله

انت!!!!!!!!!!!!!!

اسمعني هاقولك حاجه واحده

ايوة انت!!!!!!!!!

عاوزة اقولك اني حبيتك وحبك خد حياتي مره واحده

من العدم حد السحاب

وراح رميني للتراب

انا كنت ايه ؟ كنت فين ؟ كنت مين ؟

مكنش ليا حتي اسم

واتولدت مابين كفوفك

لقطت نفسي جوة جوفك

رضعت من خوفي وخوفك

واذا كنت شايف اني شيء سيء تاكد

فانا من نبض احساسك نبض قلبي

واذا كنت شايف اني غدري دا شيء مؤكد

فانا اللي بين كفوفك جيت وانت اللي كنت بتربي


هناك 4 تعليقات:

  1. دوامة البحث عنك



    أتجولُ ليلاً في نفسي
    أتسللُ خلفَ جدار القلب
    كي أقرأَ اسمك غاليتي
    فأحس عروقي حُراسا
    تطردني دوما من حسّي

    أتجول شوقاً في نفسي
    أتدحرجُ فوقَ شَراييني
    أتبعثرُ بينَ أحاسيسي
    فأرددُ حبَّك في همسي

    أتجول خوفاً في نفسي
    فيُلاحقُ خطواتي شبحٌ
    قد جاءَ ليخطفني مني
    قد جاءَ ليسرقَ لي أمسي

    أتجولُ ذُعراً في نفسي
    أتناسى أني قبطانٌ
    فسفينُُ الشعر مُحطَّمة
    وشراعي تاهت في يأسي

    وأعودُ أغني يا قمري
    قمري يا خير الأقمار
    ألقاك هنالك مولاتي
    في حِلّي أنت وأسفاري

    قمري يا قمراً يتلألأ
    في وسط البحر وفي المرفأ
    من وحي عيونك مولاتي
    قد صُغتُ قصائد أشعاري

    وأفتّشُ عنك وبوصلتي
    قلبي ، وعيونك أنهاري

    أتنفسُ حبَّك
    يُحييني ..
    وأردّدُ اسمَك
    يُطربني ..
    من رمش عيونك غاليتي
    أعددتُ جميعَ الأوتار

    إن جاءَ فراقُك يُشقيني
    أو طالَ بعادك
    يُضنيني

    فاختاري أن تبقي قربي
    في الدنيا يا أملي اختاري

    ردحذف
  2. الله
    الله
    الله
    حقيقي مبدعه
    مين دا اللي يشوف وحده ف جمالك واحساسك دا سيئه ولا غداره يانهاري
    دانا متأكد انك ارق انسانه ف الكون

    مفيش شاعر ف الكون فيه صفة الغدر
    يا اجمل شاعره
    انا فعلا مش قادر اطلع من المدونه
    ربنا يزيدك
    وانا هاكون من المتابعين بعد اذنك

    دز مصطفي الدالي

    ردحذف
  3. دا من حظي يادكتور ان حضرتك تكون من المتابعين
    باين من رقة كلماتك انحضرتك حد محترم جدا
    وباشكرك علي تشريفك للمدونه

    ردحذف