الأحد، 1 فبراير 2009

مبعرفش أتكلم


روحي فداك ياللي هواك ملك قلبي

انا اموت فداك واعيش هواك وانا بخبي

علشان مبعرفش اتكلم

انا عايشه طول عمري اتالم

وبداوي ف جروحي والملم

وبقول معاك قلبي مسلم

طول عمري اضحي وغيري يسرق فرحتي

واللي بحبه دايما بيعشق دمعتي

وجراحي بتلون حياتي ودنيتي

واصرخ واقول ولا حد سامع صرختي

علشان مبعرفش اتكلم

انا عايشه طول عمري اتالم

وبداوي ف جروحي والملم

وبقول معاك قلبي مسلم

بحلم وحلمي من غير امل

قلبي محسش بالملل

لكن خلاص ايه العمل

علشان مبعرفش اتكلم

انا عايشه طول عمري اتألم

وبداوي ف جروحي والملم

وبقول معاك قلبي مسلم

بتكون معاها وبكون معاك

حاسس هواها

وانا حاسه بهواك

قلبي ف ضلوعك وقلبك هناك

وبضحي بيك بضحي بيك

بضحي بيك

علشان هناك

علشان مبعرفش اتكلم

انا عايشه طول عمري اتالم

وبداوي ف جروحي والملم

وبقول معاك قلبي مسلم


هناك 6 تعليقات:

  1. عندما تقررين أن تذهبي مع رجلٍ آخر؟

    لا تنسي أن تأخذي معك معطف المطر.

    فالجو متثلب...

    والرياح باردة..

    وأخشى، أن ينسى صديقك الجديد أن يضعك في جيب معطفه ..

    كما كنت أفعل..... (انسان غريب )

    ردحذف
  2. انا ممن يعشقون المطر واحب ان يبتل شعري به وتحمل رموشي قطراته

    ردحذف
  3. عموما ده أخر حاجة هكتبها لو مردتيش .....

    إنتهت قهوتنا

    وانتهت قصتنا

    وانتهى الحب الذي كنت أسميه عنيفا

    عندما كنت سخيفا ..

    وضعيفا ..

    عندما كانت حياتي

    مسرحاً للترهات

    عندما ضيعت في حبك أزهى سنواتي.

    بردت قهوتنا

    بردت حجرتنا

    فلنقل ما عندنا

    بوضوحٍ ، فلنقل ما عندنا

    أنا ما عدت بتاريخك شيئا

    أنت ما عدت بتاريخي شيئا

    ما الذي غيرني؟

    لم أعد أبصر في عينيك ضوءا

    ما الذي حررني ؟

    من حكاياك القديمه

    من قضاياك السقيمه

    ردحذف
  4. ياسلااااااااااااااام
    كل دا ومبتعرفيش تتكلمي
    امال لو بتعرفي تتكلمي هاتعملي ايه
    دا انتي استاذه ف التعبير
    ربنا يزيدك
    دا مش حسد دي غبطه
    د. مصطفي الدالي

    ردحذف
  5. حسد ايه وغبطة ايه يادكتور
    الكلام هنا بمعني الدفاع والتمسك
    عشان طول عمري يبقي نيتي خير وابص الاقي تتقلب شر
    ربنا يعافيك من عدم القدرة عن الدفاع عن نفسك
    اصعب حاجه ان حد يتهمك بحاجه انت مش قادر ترد الظلم عن نفسك فيها
    قولي انت دكتور ايه ؟

    ردحذف
  6. القصيده جميله جد ومعبره عن الحاله التى بتمر بيها ولكن مش بس الكلام وسيله للعبير ممكن يكون احد الوسائل

    ردحذف