الجمعة، 13 فبراير 2009

علمي وعلمك



علمي علمك
لا أكيد عمر علمي مايبقي علمك
علمي كان أيام زمان
علم كافي علم وافي يعلم الدين والصلاح
بس كله فجأة راح
راح في ساحة علمكم
لما جيت ف وضع تاني وضع غير أيام زمان
كان زمان
كنت بأجي المدرسة
وف طابور الصبح كنت الريسة
ف الاذاعه والنشاط
كنت زي النحلة طايرة في السما آخر نشاط
يعني وضعي جوه المدرسة آخر انبساط
وف طابور الفسحة واقفين ف الشماسي
وقتها كان الطابور كله احترام
كله حب واحترام
بعد ساعة بالتمام كله راح يرمي السلام
ع الاساتذه والصحاب
واللي صاحبه يومها غاب
يبقي حاسس باكتئاب
كان زمان
كنت عمري ماحب ابقي مدرسه
وامشي وجيوبي مفلسة
حلمي كان اعزف كمان
وف طابور الشرطة واقفة ف التمام
كنت بحلم إني أطير ويا الطيور رمز السلام
لكن كلام
كله راح........ حلمي راح
اللي كنت بحلمه هو اللي راح
واللي كنت برفضه هو المباح
بس قلت أهم حاجه مدرسيني بحبنها والاحترام
قلت راح انسي الجيوب
أهم شيئ ملي القلوب
بحب تلاميذي الكرام والاحترام
بس برضه طلع كلام
فين الاحترام
فين الاحترام

هناك تعليقان (2):

  1. رواااااااااااااااء
    كثيرة هيا كلمات الاعجاب بما وضعت اناملك الرقيقه

    جمله جدا ... وكلمات اتأطأ الرأس لها احتراما
    دام قلمك عزيزتي.....

    anhar

    ردحذف
  2. ميرسي يانانو ياحبيبة قلبي
    تسلميلي يا احلي فلسطينيه

    ردحذف