الأحد، 1 فبراير 2009

رؤية!!!



هل أري ما يراه الآخرون؟

هل عيناي مثل باقي العيون؟

هل ظنوني ككل الظنون؟

هل شئوني الصغيرة مثل باقي الشئون؟

ماذا أنا ؟ وماذا أكون؟

آلامي كثيرة فهل تشعرون؟

مريرة أيامنا ألا تتذوقون؟

مظلمة دنيانا لما تنظرون؟

واصرخ فيكم فهل تسمعون؟

وكل منايا أن أكون أو لا أكون؟

وماذا أنا في هذه الدنيا ؟ وماذا أكون؟

أريد أن أري نفسي كما يرون!!

واعرف عنها ما يعرفون!!

أريد أن أراني بباقي العيون!

فهل تصدقون ؟

إنني قلب تعيس ولكن حنون؟

اكره قليلا وأحب بجنون

ظاهري قوي ولكن داخلي

اضعف مما تتصورون

اكتب بقلمي ودمي ملا تشاهدون

واري بعيني ما لا ترون

لدي ما لديكم وما لا تملكون

ولكني لا اعلم من اكون

فهل تعلمون؟؟؟؟

 

هناك 11 تعليقًا:

  1. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    اختي الغالية رواء
    فعلا كلمات معبرة عن احوال كصيرة يصعب على كثير منا التعبير عنها
    ماشاء الله عالموهبة الجميلة في دقة الوصف والتعبير

    حرفك من ذهب وكلماتك من ياقوت

    فالمعنى كان من اجمل المعاني من زمرد

    بارك الله فيكي واعاطكي من منهل علمه

    اخوكي فاكر

    ردحذف
  2. يارب يسعد قلبك يافاكر يسلم زوقك ورقة كلماتك
    انا عاجزة قدام كلامك الرقيق الف شكر

    ردحذف
  3. [url=http://www.herosh.com][img]http://img102.herosh.com/2009/05/21/452523568.gif[/img][/url]

    ردحذف
  4. دي صوره يعني علي فكره مش ظاهره عندي

    ردحذف
  5. شفت الصوره اخيرا
    رائع جدا
    شكرا جدا

    ردحذف
  6. أخدت قرارى


    مهما تقوللى ومهما تعيد مش هرجعلك تانى اكيد

    لجل عنيت فى غرامك ياما واستحملتك وانتا عنيد

    روح دورلك على غيرى وسيبنى لوحدى امشى امورى

    فى السكة اللى القلب اختارها ومعاه باحساس وشعورى

    مهما تقولى

    لازم تعرفى انى خلاص اخدت قرارى معاكى بحماس

    هطوى الماضى بكل الامة ودة افضلى يا بنت الناس

    حتى الذكرة ان جات على بالى مش راح اسيبها تعيش فى خيالى

    متفكرنيشى باللى نسيتة وتغيرلى قوام احوالى

    دة انتا قساوتك فاقت الحد وماتقدرشى تقولها لحد

    الايلومك عاللى عملتة وكلامة وياك يشتد

    واسألى فيها قاضى غرام حيقولك كدة حرام

    تشغل قلب حبيب وتفوتة متعلق بوعود اوهام

    ردحذف
  7. أزال المؤلف هذا التعليق.

    ردحذف
  8. انتي عيناكي احلي من كل العيون
    انا رسمت لملامحك صوره ف خيالي من خلال كلماتي
    وعاجبني اسلوبك جدا ف الكتابه
    برافو عليكي
    د. مصطفي الدالي

    ردحذف
  9. هههههههههههههههههههههههههه
    طب حاسب عشان اكيد الصوره غلط لانك رسمتها من خلال كلماتك مش كلماتي
    ولا دي غلطه مطبعيه
    هههههههههههههههههههههههههههههه
    بس حقيقي انا بتسعدني كلماتك وتعليكاتك
    شكرا جدا جدا جدا

    ردحذف
  10. انتى بنقضى نفسك مش كده انتى مش قلتى انا ذى النساء فى الشكل لكن من داخلى مثل الرجال ولا ايه

    ردحذف
  11. لا انا باسال عن نفسي
    وبعدين الانسان شوية مشاعر غير بعض متلخبطه ومحطوطه جواه
    كل موقف ليه احساس ومشاعر غير التاني

    ردحذف